Wat is het verschil tussen beheerders en gebruikers?


Rinkel collega Janine
Janine Wilbrink
update: 12 mei 2022

Als jij als ondernemer de beheerdersrechten (zoals facturen inzien) en gebruikersrechten wilt scheiden, dan kies je voor de gebruiker- en beheerdersinstellingen.

Of lees hoe je iemand uitnodigt voor Mijn Rinkel, of van een gebruiker een beheerder maakt.


Wat is een gebruiker in Mijn Rinkel?

Een gebruiker in Mijn Rinkel is een beller met rechten passend bij het abonnement, tot het administratieve deel. Dit betekent dat een gebruiker bijv. geen facturen kan inzien, betaalmethodes kan instellen, gebruikers kan toevoegen of nummers kan bij bestellen.

Een gebruiker (bijv. een collega) kan zelfstandig, met eigen inloggegevens, gebruik maken van Mijn Rinkel. Qua instellingen aanpassen kun je dan denken aan:

  • Doorschakeling

  • Welkomstbericht

  • Openingstijden

  • Keuzemenu

  • etc.

De gebruiker heeft ook toegang tot de gesprekshistorie en het beluisteren van de voicemail/gespreksopname.


Wat is een beheerder in Mijn Rinkel?

Een beheerder in Mijn Rinkel kan alle functionaliteiten passend bij het abonnement beheren. Dit zijn bijvoorbeeld:

  • Facturen inzien

  • Betaalmethode aanpassen

  • Gebruikers toevoegen

  • Nummers bijbestellen